Ecuador suspends television station/shuts down radio station

In a not too surprising move the government of Ecuador suspended the Teleamazonas television station for three days. The government charges the station aired false information about damages caused to the island of Puna because of work by the Venezuelan oil company PSVSA.

In other action, the government also revoked the license of an indigenous radio station. The government said the station incited a riot in October over a government plan to allow for mining in the protected indigenous areas of the Amazon.

Ecuador’s president Rafael Correa is good buds with Venezuela’s president Hugo Chavez, who himself is no fan of an independent media. Correa has been following Chavez’s lead in media suppression for a number of months. This action is just the latest.

Related Stories

First posted at Journalism, Journalists and the World

Tags: , , ,


Defending the First Amendment and promoting open government are more crucial now than ever. Join SPJ's fight for the public’s right to know — either as an SPJ Supporter or a professional, student or retired journalist.


Connect

Twitter Facebook Google Plus RSS Instagram Pinterest Pinterest LinkedIn


© Society of Professional Journalists. All rights reserved. Legal

Society of Professional Journalists
Eugene S. Pulliam National Journalism Center, 3909 N. Meridian St., Indianapolis, IN 46208
317/927-8000 | Fax: 317/920-4789 | Contact SPJ Headquarters | Employment Opportunities | Advertise with SPJ